Kardinaler ska ha en sportbok bredvid deras hemmastadion

Kasinon och spel Kardinaler ska ha en sportbok bredvid deras hemmastadion

Arizona Cardinals kommer snart att ha en sportspel nära sin stadion för vadslagning på NFL-spel och andra stora evenemang, precis som Raiders och Allegiant Stadium planerar att göra det här.

Arizona Cardinals kommer snart att ha en sportspel nära sin stadion för satsningar på NFL-spel och andra stora evenemang, precis som Raiders och Allegiant Stadium planerar att göra det här.

Cardinals ägare Michael Bidwill på onsdagen sa att en BetMGM-märkt sportbok byggs i anslutning till State Farm Stadium, lagets hemmaplan i Glendale, Arizona, i tid för nästa års fotbollssäsong.

Men större möjligheter väntar under de kommande åren: Super Bowl 57 kommer att spelas på stadion 2023 och college -baskets March Madness Final Four kommer att spelas där i april 2024.

Bidwill var 2021 Global Gaming Expos sista huvudtalare och tog upp en intervju med en stor publik med frågor från AGAs president och VD Bill Miller.

Den fyra dagar långa showen på The Venetian Expo stänger torsdag. AGA har inte rapporterat om antalet deltagare eller kvadratmängder av utställningar, men de som har deltagit i G2E tidigare år säger att showen är mindre än den har varit tidigare. Efter ett deltagande på cirka 27 000 år 2019 förvandlades G2E till ett virtuellt evenemang 2020.

Tusentals professionella inom casinoindustrin går på mässgolvet och letar efter tekniska innovationer, inklusive större, högre spelautomater och bordsspel som kommer att locka kunder till deras fastigheter. Vissa köpare letar också efter ny sportspelsteknik, och Arizona är en av de senaste staterna i spelet.

Arizona startade i september

Legaliserad sportinsats började i Arizona den 9 september, den första dagen i NFL -säsongen. Medan Arizona Department of Gaming inte kommer att distribuera sin första satsningsstatistik för sport förrän i mitten av november sa Bidwill att spel på spel har varit populärt sedan öppningsdagen.

Las Vegas Stadium Authority och Las Vegas Convention and Visitors Authority har strategiserat för att attrahera stora biljettsportevenemang samt konserter till södra Nevadas nya stadion med 65 000 platser som en turismhöjning. Att satsa på spel som spelas är inga problem med flera mobila appar tillgängliga och ett dussin kommersiella kasinosportböcker inom kvarter från stadion.

Bidwill sa att Cardinals-licensierade sportböcker också kommer att etableras på tre stamcasinon i Chandler och Laveen Village, Arizona, som drivs av Gila River Indianer.

”Det fanns några tidiga nyhetsrapporter om att sportboken skulle byggas inne på stadion men den är faktiskt utanför den, lätt tillgänglig för fans och sportspelare 365 dagar om året”, sa han.

Miller och Bidwill diskuterade hur viktigt det kommer att vara att ”få rätt sportspel” i Arizona. Bidwill noterade att bandet i kasinon i Arizona gör aggressivt marknadsföring av sin nya produkt med tv -reklam medan de försöker betona ansvarsfullt spelande och inte locka till olagliga vadslagningar för minderåriga.

”Fotboll driver legaliserade sportspel i min hemstad Washington DC,” sa Miller, ”och det verkar vara så i Arizona.”

Annonsmättnad?

Miller sa att han inte vill se motståndare kritisera branschen för en övermättnad av reklam.

Bidwill erkände utmaningen: Cardinals är de sista av NFL: s obesegrade lag i år med tre landsvinster och en på hemmaplan och fansen har omfamnat laget vid en tidpunkt då fansen kan satsa på dem.

Miller och Bidwill jämförde också anteckningar om hur Cardinals och kasinon-båda i huvudsak underhållningsföretag-överlevde en 18-månaders avstängning som såg kasinon stänga och NFL-lag som spelade på arenor utan fans.

Bidwill sa att pandemin tvingade laget att vara kvick.

”Vi behövde vara mer som en motorbåt och mindre som ett hangarfartyg, på grund av hur saker och ting utvecklades,” sa han. ”Vi behövde vara bra lyssnare som arbetsgivare och verkligen ta ledarskap till många olika initiativ för att kommunicera.”

VD -panel

Tidigare på dagen sa tre casinogäster – två med fastigheter på the Strip – att de svarar på förändringar i kundbeteende med teknik som ett resultat av coronaviruspandemin.

VD: arna Matt Maddox från Wynn Resorts Ltd., Bill Hornbuckle från MGM Resorts International och Jim Allen från Hard Rock International var paneldeltagare i en vd -tal onsdag morgon.

Allen upprepade att Hard Rock fortfarande är intresserad av en Strip -fastighet – men inte Planet Hollywood. Analytiker har spekulerat i att Caesars Entertainment Corp., operatör för Planet Hollywood, skulle avyttra en av sina Strip -fastigheter till nästa år.

Hornbuckle gav inga uppdateringar om bolagets planer angående sin brittiska sportinsats BetMGM -partner Entain. Daily fantasy sports powerhouse DraftKings Inc. vill köpa Entain för 22,4 miljarder dollar.

I en intervju med CNBC nyligen sa Hornbuckle att MGM har ”ett bra förhållande” med BetMGM och att kasinonoperatören är entusiastisk över utsikterna för det blomstrande företaget iGaming och online sportsbook.

Hornbuckle förklarade sin strategi.

”De måste komma till oss om de vill fortsätta verka i USA,” sa Hornbuckle. ”De kan inte göra båda.”

Hornbuckle hade inte heller någon kommentar till förra veckans tillkännagivande om att den tänker köpa verksamheten i The Cosmopolitan of Las Vegas för 1,625 miljarder dollar.

Maddox erkände att MGM ligger före Wynn på tekniska förändringar i hotellets incheckningsprocess med sin nyckelfria rumsinträde.

Nyckelfritt rumsinträde, som också används av Resorts World Las Vegas, gör det möjligt för en gäst att ange en kod på sin smartphone som låser upp dörren till hotellrummet. Systemet minimerar kontakten mellan personal i receptionen och gäster, vilket är positivt under pandemin.

”MGM har varit ledande på den fronten, men vi kommer ikapp snabbt”, sa Maddox. ”Kunderna vill ha mindre friktion. Och vissa vill interagera med människor. Vi vill se till att de kan, så vi kommer inte att bli av med receptionister. Vissa människor föredrar att bara checka in på telefon och vissa människor gillar att prata med någon. ”

Review-Journal ägs av familjen till Dr. Miriam Adelson, majoritetsägare i Las Vegas Sands Corp., och driver The Venetian/Palazzo och The Venetian Expo.